Exposició actual

La Morfina, 1894
Oli sobre tela, 87,8 x 115,2 cm
Museu del Cau Ferrat de Sitges
Col·lecció Santiago Rusiñol (num. inv. 32.030)

sanJuan 150

El Greco
Sant Joan Evangelista,1541 -1614
Oli sobre tela,100 x 80,40 cm
Museo del Greco, Toledo

El Greco. La mirada de Rusiñol.

Del 5 de desembre de 2014 al 2 de febrer de 2015

El Greco. La mirada de Rusiñol s'emmarca en la commemoració del quart centenari de la mort de Doménico Theotocópuli, El Greco (1541-1614), i vol recordar l'aportació de Santiago Rusiñol (1861-1931) a la seva revaloració.

Ha estat produïda per la Fundació Francisco Godia en col·laboració amb el Museu Cau Ferrat de Sitges. L'exposició explica la fascinació de Rusiñol per El Greco i la influència que va tenir en la trajectòria de l'artista català. Presenta una desena d'obres atribuïdes al cretenc que inclou les teles adquirides per Santiago Rusiñol i conservades al Museu del Cau Ferrat de Sitges, així com d'altres procedents de col·leccions privades.

L'exposició presenta a més a més obres de Rusiñol i d'altres autors coetanis com Ramon Casas, Pablo Picasso, Darío de Regoyos o Ignacio Zuloaga. Il·lustren el relat d'una passió que va propiciar la construcció del primer monument dedicat a El Greco i erigit a Sitges per subscripció popular el 1898.

folleto colleccio

La col·lecció Francisco Godia

Creada el 1998, la Fundació Francisco Godia recull el llegat de l'empresari i col·leccionista Francisco Godia Sales. Està especialitzada en art medieval, ceràmica, dibuix i pintura del modernisme, i en art del segle XX. La col·lecció permanent ofereix un recorregut per la història de l'art, a partir del gust i la sensibilitat del seu creador. Les exposicions temporals posen en relleu la importància del col·leccionisme privat en la recuperació del patrimoni cultural. La col·lecció s'incrementa cada any amb noves peces que completen la col·lecció i l'obren al segle XXI.