• Fundacion Francisco Godia

Cal Cego, Col·lecció d'art contemporani

JeffWall.0002Jeff Wall
A Fight on the Sidewalk, 1994,
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. Dipòsit Cal Cego. Col·lecció d'art contemporani

beso casablancaAndreas M. Kaufmann
Videopainting # 2/ Video d'ameublement, Cal Cego, Col·lecció d'art contemporani

Iceberg. La realitat invisible

Del 29 de novembre de 2013 al 18 de maig de 2014

A partir de dues obres clàssiques, del propi fons de la Fundació Francisco Godia,  l'exposició presenta una selecció d'una significativa col·lecció privada: la col·lecció d'art contemporani de Cal Cego.

Cal Cego és una col·lecció d'art contemporani sense seu permanent que treballa a partir de la idea de col·lecció nòmada. La seva missió és la difusió de coneixement sobre art contemporani, promou la investigació i el treball en xarxa. Ha sigut reconeguda recentment amb el  premi GAC al Col·leccionisme (2011) i el premi ACCA (Associació de Crítics d'Art de Catalunya) a la millor iniciativa patrimonial (2013).

L'exposició és un espai de reflexió sobre les imatges que ens envolten, el que mostren o el que oculten. Utilitza la imatge de l'iceberg per a al·ludir a la percepció d'una realitat de la qual tan sols veiem una petita part i, molt sovint, no ens permet descobrir tota la seva complexitat.

Fotografies, vídeos i instal·lacions plantegen interrogants, construeixen i desvelen relats, ens conviden a descobrir com es construeix la imatge del que entenem com realitat. Evidencien que les coses no són allò que semblen i ens persuadeixen de manera que tan sols ho entendrem quan assumim que no podem acceptar el món per la seva aparença, és a dir, per aquesta petita part que sobresurt de l'iceberg.

Montse Badia, directora artística de Cal Cego i comissària de l'exposició, ha creat un itinerari suggeridor. Estableix un joc d'associacions i paral·lelismes entre les obres d'un conjunt d'artistes internacionals, de diferents contextos i generacions: Ignasi Aballí, Christine Borland, Javier Codesal, Tacita Dean, Stan Douglas, Dora García, Douglas Gordon, Rodney Graham, Pierre Huyghe, Andreas M. Kaufman, Santiago Sierra, Wolfang Tillmans i Jeff Wall.

Iceberg. La realitat invisible és una exposició de tesis que presenta per primera vegada al públic un grup important d'obres de la col·lecció de Cal Cego.